Google docs

Google dokumenter er et verktøy som gir brukeren mulighet til å opprette, redigere og dele dokumenter, regneark, presentasjoner og skjemaer. Det kreves at brukeren oppretter en Google-konto for tilgang. Fordeler med verktøyet er tilgang på nett uten stedbunden maskin samt mulighet for at flere brukere kan redigere et dokument samtidig. En god introduksjon til hvordan Google dokumenter kan brukes i klasserommet finnes i Tom Barretts Google Presentasjon Fifteen Interesting Ways to use Google Docs in the Classroom.

  1. Opprett din brukerkonto her. Du kan bruke din egen e-post på denne lenken.
  2. Har du fått en invitasjon via e-post?
  3. Klikk på lenken og du kan velge e-post du vil bruke:
  4. Når du er pålogget vil du alltid se din egen arbeidslinje øverst i Google-vinduet.
  5. For å finne Doc´s må du bruke følgende meny:
  6. Du oppretter et tekstdokument, regneark, presentasjon osv her:
  7. Du deler et dokument med andre her:

Google Cloud Connect for Microsoft Office gjør at flere personer kan samarbeide om å redigere i velkjente Microsoft® Office-programmer. Du kan dele, ta sikkerhetskopier av og samtidig redigere dokumenter i Microsoft Word, PowerPoint® og Excel® sammen med kollegaer/mellom elever. PS virker ikke for Mac.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s