Matematikk

Å kunne bruke digitale verktøy i matematikk handler om å bruke slike verktøy (hjelpemiddelkompetanse) til spill, utforsking, visualisering og publisering. Det handler også om å kjenne til, bruke og vurdere digitale hjelpemidler (hjelpemiddelkompetanse) til problemløsning (problembehandlingskompetanse) simulering og modellering (modelleringskompetanse). I tillegg er det viktig å finne informasjon, analysere, behandle og presentere data (kommunikasjonskompetanse) med passende hjelpemiddel (hjelpemiddelkompetanse), og være kritisk til kilder, analyser og resultater.

Stikkord for faget:

Spill  eksempel : http://www.matematikk.org/

hjelpemiddelkompetanse; å kjenne til, bruke og vurdere digitale hjelpemidler og å bruke slike verktøy og til slutt å finne passende hjelpemiddel til arbeidet.

problembehandlingskompetanse; problemløsning

modelleringskompetanse; simulering og modellering

kommunikasjonskompetanse; finne informasjon, analysere, behandle og presentere data

Informasjonsbehandling;

Visualisering Geogebra

Informasjonssøk, Analyse, Behandle data og Kildekritikk





Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s