Stikkord

, ,

Vi må het årets barnehagekonferanse i Møre og Romsdal. En fantastisk opplevelse for oss som kom som førstereis. Jeg fikk den ære å åpne ballet med denne forelesningen.

Mange barnehager legger seg ut på nett og gjerne Facebook.

  • Hvilke utfordringer får de?
  • Hva er lov?
  • Hvilket ansvar har de?
Det ble en oppløftende tur for både meg og deltagerne. Takker for alle hilsninger på Twitter og i lunsjen. 🙂
Men jeg vil fremheve tre til som deltok på denne konferansen.
.

Barnehagen i sosiale medier, hensiktsmessig bruk og etiske problemstillinger

Ved Cathrine Fragell Darre, Førskulelærar og bloggar ved Myrertoppen barnehage, Norlandia Barnehagene, Oslo. Sjekk ut den bloggen! Sjekk ut Sunnmørsposten 🙂

Etikk og hemmeligheter

Ved Einar Øverenget, forfattar og filosof ved ACTIVA Humanistiske Akademi. Han flettet sammen mitt og Cathrines foredrag inn i sitt eget uten å vite om det! Han hadde ikke hørt oss og det var en fantastisk opplevelse at tre foredrag utfyllte hverandre så godt. Veldig bra jobba fra arrangementkomiteen.

Så om ikke dette var godt nok så lærte jeg å kjenne en mann som man bør merke seg! En kar som har perspektivene helt på plass om en noe annerledes enn mange andre. @solmorten på Twitter. Bare twitternicket er godt nok for min del 🙂

Fra tilskuer til deltaker- barnehagelærerens ytringer i det offentlige rom

Ved Morten Solheim, høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Han delte historien om «Elskede Milla» – les og bli rørt. Vi må bli flinkere til profesjonsfaglige yttringer 🙂 GJETT OM!

Han skriver på bloggen «Barnehagske betraktninger» – følg den og bli klok 🙂

Gleder meg allerede til neste år!

barnehage

