Stikkord

, , ,

Jeg finner stadig nye morsomme verktøy. Trello er et jeg falt litt for. Har man et LMS så er ikke dette verktøyet så intressant kanskje men likevel her er det mange muligheter også for teamarbeid. Mange morsomme finesser som abonnement, sjekklister, lenkemuligheter, alarmer osv.

Jeg har laget noen eksempler og har åpnet mine tavler for innsyn(public) slik at du kan gå inn og se på dem og gjøre deg kjent med verktøyet. Trello har lav brukerterskel og uante muligheter. Jeg har heller ikke funnet noen feil – så langt.

Tavle      Trello

Her ser du en tavle i Trello. Den har jeg gjort public slik at du kan gå inn og se på den. Tavlen består av 3 lister som du kan kalle hva du vil (det skal være mulig å legge til flere lister men det har jeg ikke funnet ut av enda). Du kan «henge opp» kort på den – så mange du vil. Hvert kort kan inneholde en rekke ting som dato for ferdigstillelse, bilde, youtube-film, lenker, dokumenter, sjekklister og tekst. Du kan legge til folk på forskjellige kort og du kan merke kort med forskjellige fargekoder – og fargekodene kan få forskjellige navn.

ArbeidsbordTrello

Her ser du mitt arbeidsbord. Jeg har flere organisasjoner og flere tavler. Her har jeg laget et eksempl på «Arbeidsliste» ala liste som vi alle har et eller annet sted på jobben 🙂 En bruksanvisning og jeg har to organisasjoner med forskjellige tavler på.

Trello

På høyre side får jeg opp en liste med Boards (tavler) om jeg velger Boards. Jeg kan enkelt lage et nytt Board (tavle) eller jeg kan søke i tavlene mine.

Eller jeg får opp profilen min og jeg kan få opp påminnelser (Notifications).

Jeg har laget ukeplaner for to klasser og jeg har laget en organisasjon som er en norskoppgave hvor gruppene har fått hver sin tavle.Skjermbilde 2013-04-03 kl. 08.56.02 Trello

KORT

Trello

Kortene på tavlene har mange muligheter. Her har jeg laget et kort med en sjekkliste. Når du huker av så strykes arbeidsoppgaven. Jeg har også valgt å abonnere på dette kortet fordi det kan være greit å se fremgangen på dette kortet. Alle kort har en lenke.

Det er også lagt til en akvtivitet på kortet  som vil vises i aktiviteter på brukerens høyre skjermbilde. Her ligger aktiviteten nederst på kortet.

Trello

Her ser du hvor du legger til medlemmer. Jeg har brukt Twitter-kontoen min, du kan bruke e-mail.

