Stikkord

Hva slags innhold eller statusoppdateringer fungerer best for din Facebook-side? Har du hatt noen overraskelser i form av et innlegg eller et bilde som uventet førte til en stor mengde trafikk? Jobber du litt fra dag til dag og prøver deg litt frem? Du er ikke alene. Alt fra skoler, butikker via store bedrifter har ingen eller lite strategi for sin Facebook-aktivitet.

Å skrive den perfekte Facebook posten er viktig for en admin for en Side på Facebook, uanvhengig av bransje, bedrift eller merkevare. Facebook-innleggene er en viktig del av bedriftens måte å engasjere sine fans eller publikum på og er en viktig del av firmaet profil.  Å engasjere sitt publikum er nøkkelen til å få nytt publikum som igjen er nøkkelen til å få nye kunder. Hva publikum (og deres venner) ser i feeden, og er nøkkelen til god reklame og omdømmeprofilering.

Når du skal skrive det perfekte Facebook-innlegget, kan det virke som man må ha en god del dyktighet, være litt rakettforsker og ha en del flaks for å få det til. Men nå er det gjort en del erfaringer på området og vi har fått noen gode holdepunkter. Men nøkkelen til suksess ligger fortsatt i alt arbeidet du legger jobben. Litt forskning og analyse av resultater gir gode indikasjoner på hva nettopp din bedrift bør satse på i oppdateringene.

I en perfekt statusoppdatering må man ha en hadling som peker til et annet Facebook element, et nettsted eller en blogg. Den må målrettes mot et bestemt land, språk eller andre parametre. Den må ha et bilde OG ikke minst må den ha et mobil-vennlig språk og de visuelle elementene må være i riktig størrelse.

If you need a cheat sheet, Salesforce’s Jennifer Burnham created an explanatory infographic that details the above tips (and more).Read more: http://www.v3im.com/2012/08/how-to-write-the-perfect-facebook-post/#ixzz2Gu03m2nz

If you need a cheat sheet, Salesforce’s Jennifer Burnham created an explanatory infographic that details the above tips (and more).
Read more: http://www.v3im.com/2012/08/how-to-write-the-perfect-facebook-post/#ixzz2Gu03m2nz

Så må du i ettertid holde øye med Facebook sidens administrasjonspanel og se hvilken prosentandel av sidens publikum som ser innlegget, samt antall kommentarer, «liker» og delinger som posten genererer. På den måten finner du ut hva ditt publikum responderer på.

Et annet tips er at det kan være lurt å gå grundig til verks: lag et regneark hvor du kan spore innholdet ditt på månedlig basis. Hvis siden er for en butikk kan det være spesielt nyttig når du planlegger innhold rundt salg, kampanjer og nye prudukter. I tillegg bør du gjøre små notater i forhold til publikums respons på ulike innlegg slik at du vet hva som fungerer (og ikke) for siden din. Da først kan du legge en strategi for Facebook-siden.

Kilde: http://www.v3im.com/2012/08/how-to-write-the-perfect-facebook-post/#axzz2GlbGONNF

Advertisements