Stikkord

1.       Dele linker og videoer som bilder

Dette trikset er det viktigste – det vanligvis dobler aktiviteten på siden din. Når du deler en link eller en video på Facebook får du en liten firkant med et lite bilde. I stedet for å bruke en link, last opp et flott bilde fra innlegget eller videoen og lime inn lenken som en del av teksten over bildet. Logikken er enkel: Jo mer plass du tar, jo mer sannsynlig er det å bli lagt merke til. Når det kommer til nyhetsstrøm, jo ​​større jo bedre.

ilovedogs¨.no ilovedogs1

2.       Skal du dele et nytt blogginnlegg eller en ny tutorial?Om du nettopp har publisert en fantastisk ny bloggpost så er ikke dine kunder interessert i uttrykket «Les det nye innlegget»! Uttrykk som «nye innlegg», eller «ny tutorial,» vil ikke få leserne til å klikke «Liker». Kun når du ut dyper mer med de viktigste punktene, eller sitere en del av innlegget, sammen med en «les mer», og et stort bilde, vil du få mange «Liker».

3. Leserne flest ser ikke igjennom album

Selv om du har et killer-innhold; ikke plasser det i et album om du kan la være. Forholdet mellom antall reaksjoner på et bilde som er lagt ut på veggen versus et bilde som er en del av et album er vanligvis rundt én til 20. Ja, hvis en standard bilde får et gjennomsnitt på 100 liker på siden din, vil man i et album trolig få rundt 5. Det er definitivt noen tilfeller der du fortsatt ønsker å bruke album, men husk bakdelen. Når du gjør det, planlegger godt hvordan albumet vil se ut på veggen. Det er den eneste måten de fleste av dem vil se albumet. Velge nøye det første bildet og de tre neste bildene og sørg for at de ikke ligner hverandre for mye, selv om rekkefølgen er feil. Disse fire bildene skal «selge» ditt album! Om ikke annet så skal disse fire bildene kommunisere.

ilovedogs3

4. Ny funksjon? Ikke bruk et skjermdump – visualisere det

Å nå kundene på deres nyhetsstrøm gjennom hundrevis av andre elementer er ikke en lett oppgave. Du må albue vei i blant søte katter, venners statusoppdateringer og bilder av eks-kjærester. En kunngjøringen av en ny funksjon eller nye tjeneste er trolig en av de viktigste nyhetene du vil at brukerne skal legge merke til. I stedet for å bruke en skjermdump – som mange av brukerne sannsynlig vil ignorere – bruk et bilde som representerer den nye funksjonen/tjenesten. Ved hjelp av en illustrasjon, vil kunder kunne forstå funksjonen i sekunder, og det vil skille seg ut blant andre elementer på nyhetsstrømmen.

5. Favorisere rektangulære eller sentralisert bilder for å unngå sære utfall på tidslinjen din

Mens bildene alltid vil se bra ut på nyhetsstrømmen, vil de til slutt bli bundet til en 400 x 400 piksler på tidslinjen. Brede og smale bilder vil bli kuttet. Planlegg bilde ditt på forhånd slik at det ser best ut i et rektangulært format.

6.     Ønsker du å få flere kommentarer? Ha lukkede spørsmål!

Ja-nei spørsmål vil vanligvis ikke fungerer så godt som å plukke alternativer. Jeg ville unngå «Har du prøvd våre X?» Type innlegg.  Å be publikum å velge mellom to til fire opsjoner vil vanligvis driver øke antall kommentarer. Det kan være et nytt funksjons utvalg, et navn, et design, eller til og med «hva du skal ha» alternativer osv. Det kan også være et enkelt spørsmål med ett ord svar, for eksempel, «Hvilken mobil enhet bruker du?». Eller et numerisk spørsmål.

7. Tillat kunder å tagge seg selv

Du kan tillate kunder å tagge seg selv. La en bruker tag seg selv i et bilde er mye kraftigere enn en kommentar. Du har sannsynligvis ikke et bilde av brukerne for dem å tagge seg i, men du kan se etter noe som representerer dem på en måte. Her er ett eksempel som fungerer bra – be Android-fans å tagge seg på enheten de har.

8. Bare spør (pent)

Hvis du spør brukerne om å dele, så deler de. Ja, det er lettere å forklare hvorfor de bør dele et bilde av en valp på jakt etter et hjem enn av ditt nyt produkt, men når det gjøres på en smart og følsom måte, kan det fungere. Hvis innholdet du legger ut kan ha verdi for dine kunders venner, kan det fungere godt. Nærmere bestemte grupper kan gjøre jobben, så vel (for eksempel dele med dine studentvenner). Forskning ved HubSpot indikerer at Facebook innhold som produserer flest «Likes» og kommentarer er de man ber om.

9.       Følg med dine mest aktive kunder

Det er en liten gruppe kunder som alltid er de første til å like innleggene dine, uansett hva du legger ut. De tror kanskje at produktet er det beste som har hendt dem – eller det kan bare være at de misbruker Facebook. Disse ivrige kundene er viktige, andre kunder reagerer sannsynligvis raskere og vi vet at de kommenterer på et innlegg som har noen aktivitet fra før. Oppretthold et godt forhold til disse kundene – det er hyggelig å sende dem en takke melding en gang i blant, gjør dem til personlig Facebook-venn, eller «Like» noe av innholdet deres.

10. Habla Español? Kundene kommer fra hele verden

Fra tid til annen bør du ha innlegg på et annet språk. Dette kan gi deg mye aktivitet. Har du produktnyheter som er relevante for dine spansktalende kunder? Ble du dekket av en stor italiensk blogg? Skaff deg informasjon om dine kunder og legg ut innlegg på deres språk en gang i blant.

11. Bruk bilder fra teamet i sammenheng med produktet

Jeg er en stor tilhenger av å bruke bilder av teamet, men når du legger inn; «De kule gutta på et kult kontor» type bilder, oppretter du generisk innhold. Det er ikke grunnen til at kundene følger din side. Når du deler et bilde som er relevant for produktet, for eksempel teamet som arbeider med en ny funksjon eller feirer en milepæl, deler du interessant informasjon og skape en følelsesmessig reaksjon, fordi du bruker mennesker. Når det gjøres riktig får disse bildene vanligvis flest visninger og aktivitet.

12.  Sniktitt, design forhåndsvisninger, deling planer

En av de beste innholdstypene du kan dele er om pågående arbeid. Dette gjør dine Facebook-kunder spesielle og føler at det er en merverdi for dem å følge siden din. Dette innholdet må ikke være polert og klart: Noen ganger kan en skisse, en halvferdig design, eller en innledende idé kan være mer spennende for kunden enn de vanlige blanke skjermbilder.

13. Undersøke mest likte innhold av andre fan-sider

En av de tingene man stadig bør gjøre er å sjekke hvilket innhold, utgitt av sider som ligner på din egen side, som gir mest aktivitet. I motsetning til en Twitter-konto eller en blogg, tar det bare noen få minutter å spore hvilke elementer som får mest aktivitet på Facebook. Det er også veldig interessant å finne ut hvilken type innhold som er den mest ignorerte. Få litt inspirasjon og nye ideer, her er en liste over 20 gode Facebook fan-sider.

14. Innlegg om produktet skal føre til din Facebook-side, ikke til andre

Vi ønsker virkelig å dele alle flotte ting folk skriver om vårt produkt, men sil hvem som blir lenket opp på din side. Det er greit å legge ut lenke til andre publikasjoner spesielt når det kommer fra en velkjent blogg eller avis. Men det er mer fornuftig at pressemeldinger bringer trafikken til ditt produkt, og ikke til de andre.

15. Tenke to ganger før du legger generisk innhold (jul, valg, etc.)

Å skille seg ut på brukernes nyhetsstrøm i ferier og andre hendelser, som for eksempel ved valg eller de olympiske leker er ikke lett. Brukernes nyhetsstrøm blir oversvømt med denne typen innhold. Å skape et unikt innhold som er relevant for arrangementer fungerer vanligvis svært godt, og genererer mange «Likes». Facebook har en tendens til å gruppere elementer rundt samme tema, for eksempel, «John og 14 andre postet om Halloween.»

 Orginal innlegget er å finne her: http://allfacebook.com/shoor-15-tricks-facebook-page_b106748
Advertisements